Witryna sklepowa – jak ją zaprojektować, aby przyciągnąć klienta.

Storefront Sposobów, na przyciągnięcie potencjalnego klienta jest wiele. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, jak w sposób architektoniczny ten temat ugryźć ;];] Ponieważ co jest jednym z najważniejszych elementów, z którym klient ma pierwszy kontakt, który stanowi o tym czy klient wejdzie do środka czy nie, czy skorzysta z oferowanych przez nas usług czy nie? Mogłabym powiedzieć, że witryna sklepowa, ale dla mnie to określenie jest trochę za ubogie…

Ponieważ mowa tutaj o całym wizualnym odbiorze frontu naszego budynku, gdzie zlokalizowany jest nasz lokal / biuro / usługi /itp oraz o zaprojektowaniu jego formy od początku do końca – od funkcji, przez materiał, okna, detale czyli wszystko to, co sprawi, że nasz lokal będzie wyjątkowy ;];]

Mimo wszystko – dla lepszej i bardziej zrozumiałej komunikacji pozostańmy językowo w obrębie naszej sklepowej witryny ;]

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_10
Ta witryna kojarzy mi się z malutką, nadmorską miejscowością – może przez ten ożywczy, piękny, niebieski kolor;]

Witryna sklepowa kojarzy nam się najczęściej z wymyślnymi wystawami w galeriach handlowych, prawda? Kiedy ja myślę ’WITRYNA SKLEPOWA’ widzę obraz podobny do tego wyżej. Urocze, przyjemne miejsce, zazwyczaj przy kawiarni gdzie możesz się napić dobrej kawy i poczytać dobrą gazetę. Jednak gdybyśmy chcieli tak tylko ograniczyć to pojęcie, dużo byśmy stracili. Dlaczego? Właśnie dlatego!

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_23
Dobrze zaprojektowana witryna sklepowa od razu przekazuje informacje, czego dotyczy i co zawiera w środku ;]
Elegancko i czysto – tak bym ją określiła. Witryna sklepowa to część elewacji budynku – wykorzystajmy ją zatem.
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_06
Niesamowity pomysł przy projektowaniu księgarni / biblioteki. Książki same do nas wychodzą ;] Tylko oczywiście pamiętamy – TO NIE SĄ KSIĄŻKI a ich atrapy. Nie niszczymy książek w imię niczego!

 Witryna sklepowa to element, z którym potencjalny klient ma pierwszy, a przez to najważniejszy, kontakt! Zadbajmy o to, aby zamiast odstraszyć, przyciągnął go do nas i zachęcił do wejścia.

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_12
Taka elewacja w połączeniu z taką witryną od razu przyciąga uwagę i wyróżnia się na tle swoich sąsiadów, a przede wszystkim – wiemy czego dotyczy ;] u nas mógłby być kłopot z wydaniem odpowiednich warunków zabudowy. Kwestią indywidualną pozostaje natomiast wpasowanie się lub nie w istniejący kontekst.
To już skądś znamy prawda?;];] o projektowaniu z ponownym użyciem kontenerów transportowych pisałam już na Pani Dyrektor nie raz ;]
Materiałyto jeden z głównych czynników decydujących o efekcie końcowym całego projektu witryny sklepowej, a także o jej późniejszym odbiorze. Wybierając odpowiednie materiały postarajmy się, aby były one spójne z całością projektu oraz charakteru usług, które oferujemy, ponieważ całkiem inne materiały zastosujemy w kawiarni a całkiem inne w sklepie obuwniczym. Wybrane przez nas materiały powinny być odporne na działanie warunków atmosferycznych oraz ewentualne uszkodzenia – dzięki temu nasza witryna sklepowa będzie miała zapewnioną długą żywotność i piękne starzenie.

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_01
Tak użyte proste i nowoczesne materiały kierują wzrok potencjalnego klienta na to, co w witrynie sklepowej najważniejsze – na jej zawartość ;]
Schludna i przyjemna elewacja oraz świetnie wykorzystane drewno.
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_08
Witryna sklepowa sama siebie może bronić. Tutaj stara, ceglana ściana wyeksponowana przez szarą połać elewacji budynku.
Bardzo nowoczesna witryna sklepowa poprzez zastosowanie dużej ilości szkła. W dobie facebooka oraz coraz bardziej ekshibicjonistycznych zapędów idealna, ponieważ pozwala zobaczyć, co dzieje w środku, tym samym zachęcając do wejścia.
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_16
Duża ilość szkła nie tylko pozwala dostrzec to co się dzieje wewnątrz budynku, ale również osobom wewnątrz to co dzieje się poza nim. Piękne widoki to kolejny atut takiego lokalu.

Kolejnym ważnym aspektem jest element, który stanowi o tym, że nasza witryna sklepowa jest wyjątkowa. Mowa tutaj oczywiście o DETALU, zarówno tym architektonicznym, który wybierając dany lokal mamy, że tak powiem gratis, jak również ten przez nas dodany, który nierzadko pełni funkcje nie tylko wizualne i dekoracyjne, ale również np. zapewnia prywatność.

Piękne okno, które stanowi nie tylko element elewacji, ale również może posłużyć jako witryna sklepowa. Pięknie wyeksponowane przez zielony bluszcz.
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_18
Dużo szkła gdy chcemy lokal otworzyć na zewnątrz – tutaj w połączeniu z ciekawym rozwiązaniem detalu całej elewacji, zapewniający odrobinę prywatności.

Powtarzam to jak mantrę, ale dobra architektura to taka, która wygląda tak samo dobrze w dzień jak i w nocy. Tutaj przykład oświetlenia witryny.

Coś, co właściciel dostał w prezencie razem z kupnem lokalu. Czyli piękna, surowa cegła w elewacji oraz ciekawy detal architektoniczny, które nadają temu miejscu charakteru.
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_46
Witryna sklepowa może być również zaprojektowana w taki, graficzny sposób.

I coś, co każda szanująca się witryna sklepowa posiada – czyli markiza ;];]

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_53

Jeszcze raz – o czym należy pamiętać przy projekcie witryny sklepowej:

  1. Witryna to wizytówka naszego lokalu – sklepu, biura, kawiarni czy każdej innej usługi, którą oferujemy.
  2. Dobrze zaprojektowana witryna od razu ’pokazuje’ i informuje klienta, z jakim typem usługi ma do czynienia.
  3. Materiały wykorzystane przez nas w projekcie muszą być spójne z całością założenia.
  4. Postarajmy się, aby wybrane materiały były odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz czynników zewnętrznych, w tym uszkodzeń.
  5. Dobrze jest, gdy wraz z upływem czasu nasza witryna sklepowa pięknie się starzeje. 
  6. Wykorzystajmy potencjał danego budynku oraz wyeksponujmy detale – stanowić będą one o wyjątkowości naszej witryny.
  7. Trzymajmy się ściśle wybranego przez nas trendu i designu, ponieważ nie ma nic gorszego niż mieszanie stylami!!!
Na koniec chciałabym pokazać Wam kilka inspiracji, w dwóch skrajnie różnych kategoriach, pewnie już domyślacie się jakich ;];] oczywiście witryny sklepowe w tradycyjnym, może nawet staroświeckim stylu, i dla kontrastu te całkiem nowoczesne. Po raz kolejny zapraszam do oglądania i inspirowania się;];]

Na początek te bliższe memu sercu, witryny staroświeckie;]

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_04
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_43
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_52

Teraz czas na nowoczesne witryny sklepowe ;]

storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_00
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_26
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_21
storefront_window_shop_witryna_sklepowa_okno_sklep_design_24
P.S.To już na ostatni, ostatni koniec ;];] Pani Dyrektor podpowiada Wam jak powinna prezentować się najważniejsza część witryn sklepowych czyli ich ZAWARTOŚĆ ;];] a to na przykładzie jednego z najbardziej znanych i uwielbianych przez miliony kobiet producenta ekskluzywnych torebek – Louis Vuitton.  Bardzo spodobał mi się pomysł ;];]
storefront window shop witryna sklepowa okno sklep design 11

Zainspirujcie się!
PD Architekt pozdrawia Was ze swojego biura w Rzeszowie późną środową porą ;]

Na pewno zainteresują cię nasze projekty, nasz YouTube czeka na ciebie!
VN:F [1.9.22_1171]
PODOBAŁ CI SIĘ ARTYKUŁ? OCEŃ GO!
Rating: 9.3/10 (16 votes cast)
Witryna sklepowa - jak ją zaprojektować, aby przyciągnąć klienta., 9.3 out of 10 based on 16 ratings

About Pani Dyrektor

Architekt o Architekturze "Zainspiruj się!" - te słowa znajdziesz w prawie każdym moim poście. Dlaczego? Lubię pokazywać, podsuwać pomysły, zadawać pytania, szukać odpowiedzi, tworzyć koncepcje, wyszukiwać nietypowe rozwiązania.

One comment

  1. W moim odczuciu dobra witryna sklepu stanowi 50% więcej szansy, że raczę tam zajrzeć… W moim mieście -Białymstoku nie ma witryn, które wzbudziły by zainteresowanie, nad czym ubolewam… Wszystko na poziomie 3+ czytaj: estetyki dla białorusinów, którzy stanową główną siłę zakupową naszego miasta i dla których Białystok otwiera nowe galerie handlowe.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

.: PaniDyrektor.pl