Maszyny Budowlane
Moje Kochane Maszyny Budowlane Ep.11 Stocznia Szczecin
Moje kochane maszyny budowlane dzisiaj na smutno…
W ep. 10 obiecałam, że do końca wakacji będzie ich więcej i obietnicę systematycznie dotrzymuję.
Dziś maszyny niekoniecznie budowlane, ale jak zawsze piękne ;] Żurawie? Prawda, że wyglądają jak ptaki ;]
Rozmawiając chwilkę ze Szczecininami dowiedziałam się, że … 30 lat temu żurawi było mnóstwo i pracowały… Bardzo przykro mi, że dla naszego kraju żurawie nie są takie pożyteczne jak dla niemieckich sąsiadów. 2/3 portu jest we własności Niemiec.
Nie będę politykować, nie będę oceniać, ale… jakoś tak smutno – prawda?
Jeśli jesteś zakochany w maszynach budowlanych równie bardzo jak ja to zobacz koniecznie:
Pani Dyrektor Architekt z miłości do maszyn ;]
Pani Dyrektor, drobna uwaga – na większości zdjęć nie widnieją żurawie portowe, który (port) jest jak Pani zauważyła jest w większości własnością Niemiec (skąd w ogóle takie proporcje?! – DB Port to tylko „ułamek” całości), tylko żurawie znajdujące się na nabrzeżach i pochylniach SSN. Nieprawdą jest również to, że żurawie ze zdjęć nie pracują i są zdemontowane – pracują, przechodzą przeglądy UDT oraz TDT i obsługują firmy działające na terenie SSN (w mniejszej skali niż wtedy, gdy stocznia była czynna produkcyjnie, ale pracują!). Dobrze jest wiedzieć o czym się pisze i jak podpisuje fotografie…
Na GATE A i B byłam z wieloletnim pracownikiem owego przybytku – jeśli jesteś również pracownikiem tego miejsca i masz inne info co do ilości „wykupienia” to pewnie oboje macie po trochu racji ale to tyczy się Ep. późniejszego – https://panidyrektor.pl/moje-kochane-maszyny-budowlane-ep-12-port-szczecin/
Nie napisałam, ze TE żurawie są zdemontowane, tylko że kiedyś było ich więcej – patrz cit. „30 lat temu żurawi było mnóstwo i pracowały…”
Tak czy siak – to piękne maszyny, nieprawdaż?? Ileż w nich smacznego romantyzmu!