Budynki Kolejowe, Mosty Stalowe i inne cukiereczki
Pani Dyrektor pokaże dziś jeden z bardziej lubianych przez nią „architekturowych” tematów – budynki kolejowe.
Oto most kolejowy w Magdeburgu (po stronie Hammersteinweg) i jedno z zabudowań infrastruktury technicznej przy stacji rozrządowej (Im Elbbahnhof).
Tory zostały już rozmontowane, zabudowania rozebrane, stacja kolejowa przeniesiona w inne miejsce.
W Polsce mosty kolejowe funkcjonują w większości i całe ich szczęście, gdyż to wyjątkowe mosty. Dzisiaj unikamy konstrukcji stalowych nitowanych z wielu powodów (głównie wysokich kosztów). Powinniśmy tak samo dokładnie unikać rozbierania zabudowań technicznych kolei, gdyż należą one do gatunku wymarłego już i jeśli ostrożnie ich nie zakonserwujemy, niedługo nie będziemy mogli ich podziwiać.
Oczywiście na wybudowanie lepszych i bardziej klimatycznych nie mamy co liczyć, więc podwójnie – Przede wszystkim nie szkodzić!
Wielką ambicją Pani Dyrektor jest zajęcie się projektowaniem przemysłowym, a jeszcze większą, projektowaniem terenów poprzemysłowych. Czuję do tego tematu mniej więcej to samo, co do Transformerów (Maszyn Budowlanych).
Jednym z gatunków tematów ulubionych są tereny kolejowe.
Pani Dyrektor robi ostatnio MPZP i Zmianę Studium dla pewnego terenu kolejowego, a z możliwości zrobienia kilku zdjęć i zwiedzenia obszaru jest bardzo bardzo rada.
Może i z tej działalności zdjęć na blogu nie będzie, ale – zawsze jest to krok bliżej w stronę wielkiego marzenia, mianowicie prowadzenia kompleksowej rewaloryzacji i rewitalizacji terenów architektury poprzemysłowej ;]
Pozdrowienia z zachodu – Pani Dyrektor Architekt
ZOBACZ TAKŻE
Kilka wież cisnień:
Malczyce, dolnoslaskie: https:// ssl.panoramio.com/photo/ 37802829
Syców: https:// ssl.panoramio.com/photo/ 19399449
a tu wodna wieża, po remoncie, obecnie do sprzedania – Wrocław: http:// goo.gl/maps/ SxY4s
Wszystkie inspiracje są świetne – muszę jednak trochę pomieszać w linkach bo czuję się jak ściana ogłoszeniowa :P