Storefront Sposobów, na przyciągnięcie potencjalnego klienta jest wiele. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, jak w sposób architektoniczny ten temat ugryźć ;];] Ponieważ co jest jednym z najważniejszych elementów, z którym klient ma pierwszy kontakt, który stanowi o tym czy klient wejdzie do środka czy nie, czy skorzysta z oferowanych przez nas usług czy nie? Mogłabym powiedzieć, że witryna sklepowa, ale dla mnie to określenie jest trochę za ubogie…
Ponieważ mowa tutaj o całym wizualnym odbiorze frontu naszego budynku, gdzie zlokalizowany jest nasz lokal / biuro / usługi /itp oraz o zaprojektowaniu jego formy od początku do końca – od funkcji, przez materiał, okna, detale czyli wszystko to, co sprawi, że nasz lokal będzie wyjątkowy ;];]
Mimo wszystko – dla lepszej i bardziej zrozumiałej komunikacji pozostańmy językowo w obrębie naszej sklepowej witryny ;]
Witryna sklepowa kojarzy nam się najczęściej z wymyślnymi wystawami w galeriach handlowych, prawda? Kiedy ja myślę ’WITRYNA SKLEPOWA’ widzę obraz podobny do tego wyżej. Urocze, przyjemne miejsce, zazwyczaj przy kawiarni gdzie możesz się napić dobrej kawy i poczytać dobrą gazetę. Jednak gdybyśmy chcieli tak tylko ograniczyć to pojęcie, dużo byśmy stracili. Dlaczego? Właśnie dlatego!
Witryna sklepowa to element, z którym potencjalny klient ma pierwszy, a przez to najważniejszy, kontakt! Zadbajmy o to, aby zamiast odstraszyć, przyciągnął go do nas i zachęcił do wejścia.
Materiałyto jeden z głównych czynników decydujących o efekcie końcowym całego projektu witryny sklepowej, a także o jej późniejszym odbiorze. Wybierając odpowiednie materiały postarajmy się, aby były one spójne z całością projektu oraz charakteru usług, które oferujemy, ponieważ całkiem inne materiały zastosujemy w kawiarni a całkiem inne w sklepie obuwniczym. Wybrane przez nas materiały powinny być odporne na działanie warunków atmosferycznych oraz ewentualne uszkodzenia – dzięki temu nasza witryna sklepowa będzie miała zapewnioną długą żywotność i piękne starzenie.
Kolejnym ważnym aspektem jest element, który stanowi o tym, że nasza witryna sklepowa jest wyjątkowa. Mowa tutaj oczywiście o DETALU, zarówno tym architektonicznym, który wybierając dany lokal mamy, że tak powiem gratis, jak również ten przez nas dodany, który nierzadko pełni funkcje nie tylko wizualne i dekoracyjne, ale również np. zapewnia prywatność.
Powtarzam to jak mantrę, ale dobra architektura to taka, która wygląda tak samo dobrze w dzień jak i w nocy. Tutaj przykład oświetlenia witryny.
I coś, co każda szanująca się witryna sklepowa posiada – czyli markiza ;];]
Jeszcze raz – o czym należy pamiętać przy projekcie witryny sklepowej:
Witryna to wizytówka naszego lokalu – sklepu, biura, kawiarni czy każdej innej usługi, którą oferujemy.
Dobrze zaprojektowana witryna od razu ’pokazuje’ i informuje klienta, z jakim typem usługi ma do czynienia.
Materiały wykorzystane przez nas w projekcie muszą być spójne z całością założenia.
Postarajmy się, aby wybrane materiały były odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz czynników zewnętrznych, w tym uszkodzeń.
Dobrze jest, gdy wraz z upływem czasu nasza witryna sklepowa pięknie się starzeje.
Wykorzystajmy potencjał danego budynku oraz wyeksponujmy detale – stanowić będą one o wyjątkowości naszej witryny.
Trzymajmy się ściśle wybranego przez nas trendu i designu, ponieważ nie ma nic gorszego niż mieszanie stylami!!!
Na koniec chciałabym pokazać Wam kilka inspiracji, w dwóch skrajnie różnych kategoriach, pewnie już domyślacie się jakich ;];] oczywiście witryny sklepowe w tradycyjnym, może nawet staroświeckim stylu, i dla kontrastu te całkiem nowoczesne. Po raz kolejny zapraszam do oglądania i inspirowania się;];]
Na początek te bliższe memu sercu, witryny staroświeckie;]
Teraz czas na nowoczesne witryny sklepowe ;]
P.S.To już na ostatni, ostatni koniec ;];] Pani Dyrektor podpowiada Wam jak powinna prezentować się najważniejsza część witryn sklepowych czyli ich ZAWARTOŚĆ ;];] a to na przykładzie jednego z najbardziej znanych i uwielbianych przez miliony kobiet producenta ekskluzywnych torebek – Louis Vuitton. Bardzo spodobał mi się pomysł ;];]
Zainspirujcie się! PD Architekt pozdrawia Was ze swojego biura w Rzeszowie późną środową porą ;]
VN:F [1.9.22_1171]
PODOBAŁ CI SIĘ ARTYKUŁ? OCEŃ GO!
Rating: 9.3/10 (16 votes cast)
Witryna sklepowa - jak ją zaprojektować, aby przyciągnąć klienta., 9.3 out of 10 based on 16 ratings
Architekt o Architekturze
"Zainspiruj się!" - te słowa znajdziesz w prawie każdym moim poście.
Dlaczego? Lubię pokazywać, podsuwać pomysły, zadawać pytania, szukać odpowiedzi, tworzyć koncepcje, wyszukiwać nietypowe rozwiązania.
W moim odczuciu dobra witryna sklepu stanowi 50% więcej szansy, że raczę tam zajrzeć… W moim mieście -Białymstoku nie ma witryn, które wzbudziły by zainteresowanie, nad czym ubolewam… Wszystko na poziomie 3+ czytaj: estetyki dla białorusinów, którzy stanową główną siłę zakupową naszego miasta i dla których Białystok otwiera nowe galerie handlowe.
W moim odczuciu dobra witryna sklepu stanowi 50% więcej szansy, że raczę tam zajrzeć… W moim mieście -Białymstoku nie ma witryn, które wzbudziły by zainteresowanie, nad czym ubolewam… Wszystko na poziomie 3+ czytaj: estetyki dla białorusinów, którzy stanową główną siłę zakupową naszego miasta i dla których Białystok otwiera nowe galerie handlowe.